Всім вітання!
Ця зима доволі сильно покусала нас всіх своєю температурою, а снігоприбиральна техніка взагалі нещадно подірявила наші кораблі своєю хімією :) Та не біда! Сьогодні у нас в гостях представник, котрого не кожен день зустрінеш на дорозі: Nissan Skyline R31, а точніше його власник – Ярослав.

-Ярослав, привіт! За традицією спочатку ми знайомимо наших читачів з володарем «пепелацу» :) Розкажи про себе, звідки ти, чим займаєшся та звідки любов до прекрасного?

 – Привіт! Мені 31 рік, живу все життя в Києві та у мене маленьке дільце з пошиву військового  спорядження ( Ого! ). Любов до японських авто прийшла з вельми відомих джерел:  ігри серії NFS, фильми-саги Fast and Furious (перші три части, далі фільми стали маячнею). Купляв у ті часи  журнали про тюнінг. Скай там усюди часто був присутній.

-До Ская у тебе були автівки? Чому саме він, а не щось «сучасне» або з чим буде менше клопоту в повсякденному житті?)

 – Да, Skyline – моє перше авто)) Я, напевно, не нормальний (все ок, ми тут всі такі ;) ), проте чомусь не хочу їздити на іншій моделі! Та пояснити чому саме так – теж не можу :) Я просто фанат Skyline і  все тут) Спочатку я хотів 33й купе, але фінансові реалії сказали, що дозволити собі я можу 30й седан. Проте пізніше, зрозумів, що R31 не набагато дорожчий від R30, я вирішив взяти його, адже  31й – це вже двигун RB, зовнішній вигляд ближче до покоління дев’яностих, да і тільки у 31го Ская був кузов седан-хардтоп! Сучасні авто я не люблю через їх зовнішній вигляд. «Горбаті» кузови та  переламані лінії мені якось не до душі. Якщо б у мене були кошти на сучасну автівку, я б краще взяв декілька Skyline :)

-Якою була ваша зустріч зі Скаєм?

 – Взагалі од зустрічі були довгі пошуки. Я зіткнувся з тим, що 31ші стали доволі рідкісними, якщо брати більш-менш нормальний стан. З того, що я знаходив, один пускав корені в землю (хоча до продавець невпинно стверджував, що лише двигун стучить), другий глох після 60 км/г, а третій був на проблемних документах. Я вже думав взяти 30й Скай, та ті, що встиг подивитись, взагалі не порадували моментом «ціна-якість». В один день я зовсім задовбавсь і вирішив написати оголошення на тематичну сторінку в інстаграмм, що куплю Skyline 31й, не зовсім змучений роками/власником, щоб не дуже гнилий, обов’язково з переоформленням і на бюджет в $2000. Звісно ж багато хто писав, що за такі кошти не знайду авто, проте надвечір мені зателефонували і, О БОЖЕ ДИВО, запропонували 31й :) Виявилось, що цей Скай ще й хардтоп, на RB, рестайл с комфорками та червоним велюром (лакшері). Це було навіть більше того, чого я бажав! Аккурат в той час ми з дівчиною їхали на відпочинок в Коблево через Одесу і я домовився про зустріч, ну і, якщо все буде добре, я забираю Скай по дорозі додому.

На «подивитись» часу було мало – остання маршрутка в Коблево від’їзжала о 19:00, а ми приїхали к 17:00, то дивився я буквально 20 хвилин. Все нібито було норм, хоч авто і виглядало більш  «стомленим», ніж було на фото . Я зробив відео роботи двигуна, надіслав знайомим. Ті подивились і сказали, що треба брати) Через п’ять днів, після моря, я повернувся в Одесу та купив  Скай. По документам він був оформлений на іншу людину, проте його знав продавець, тому власник приїхав виписати довіреність. А от коли я забрав авто, вже почались проблеми…

Післе того чувака, що був офіційним власником машина «ходила по рукам» одеських стрітрейсерів і хтось встиг вилетіти на ній на бордюр. Продавець казав, що він повертав її до життя після йього випадку. Я не сильно тоді розумівся на техніці, а бажання купити такий заповітний Скай настільки зашкалювало, що навіть ця історія мене не спинила. При першому виїзді спустило колеса – на шинці сказали, що два диски з тріщинами і не тримають тиск. Встановили камери. Потім її дико відбивало в кермо на кожній кочці – продавець про це також казав, та це не відміняє того, що було страшно :)

Поїхали на СТО. Виявилось, що не закручений стабілізатор. Закрутили і, ура, закінчилась тряска. А ще накінечник кермової тяги був зламаний навпіл і тупо зварений (а новий коштує 500 грн!). Тачка постійно глохла та сильно троїла. Довелось заїхати на авторинок та купити нову «бронєпроводку» – допомогло. На трасі, приблизно в 200 км від Одеси, виявилось, що дуже стирається резина через сильний розвал. Було відчуття, що до Києва вона не доїде… На якомусь  СТО порекомендували мужика в сусідньому селі, у нього якось-такось був зроблений розвал. Потім ледве знайши шиномонтаж (на Одеській їх, виявляється, не так і багато). На цьому пригоди завершились і останню половину шляху до Києва доїхали спокійно. Да, до речі, гнали ми Скай з другом, а дівчину я ще в Одесі відправив автобусом, бо розумів, що це буде ще той тріп!)))) В результаті, вона приїхали до Києва не набагато раніше нас) Через декілька днів я без проблем переоформив машину на себе.

Машина виявилась доволі неоднозначною (на той момент). Майже всі трабли в неї з ходовою, а двигун, в цілому, працює доволі непогано. Звісно ж , цікава комплектація, та що найбільш здивувало, так це живий кузов та лонжерони!

-Що встиг замінити в ньому? Наскільки проблематично знаходити запчастини та чи займаєшся ремонтом самотужки?)

 -Попередньо я хотів продіагностувати авто, тому що чув різні варіації на тему: «Що робити з авто».  Хтось казав, що треба замінити всю підвіску, хтось, що треба лишень аморти замінити, а далі вже по ситуації дивитись. Через місяць у неї з’явились проблеми зі зчепленням – замінив повністю весь вузол. Придбав новий накінечник рульової тяги та зробив розвал – одразу перестав «їсти» резину та машина почала їхати рівно (до того вліво тягнуло). Віддавав Скай на СТО, тому що сам не хочу лізти без певних навичок, але я планую навчитись все робити самотужки, головне, щоб показав хтось на початку :) Поки їздив, зрозумів, що наступним кроком буде пошук нового диференціалу. Цей заварений і це додає проблем при паркуванні, а Скай – машина немаленька) Ще треба замінити свічки та зробити ГПК (ГУР). Задні важелі криві та вдавлені сайленти – пізніше на заміну (сподіваюсь, цим обійдеться і не треба буде шукати новий підрамник). Амортизатори ніби то поки в нормі, та і їх також на заміну з часом. З запчастинами на просторах Солов’їної по-різному: свічки, корзина та диски зчеплення, деталі для рейки знайти не важко. А ось такі, як підрамник та важелі – ще треба пошукати або привезти з-за кордону. При купівлі в нього був відламаний куток планки, що стає між бампером та фарами – за батьком якось зробили замінник з шпакла та епоксидки. Вийшло криво, але й так згодиться (хахах). Буду шукати нову планку. Бампер там тріснутий, зміцнювали його. Ще я його перефарбовував , але також вийшло «так собі», якщо дивитись з двох метрів, то навіть дуже нічого (хахахах). Треба буде потім шліфанути та ще раз перефарбувати.  А взагалі бампер у нього дорестайловий і тому не дуже в тему. Треба знайти той, що підходить.

-Вже думаєш про наступний проект чи пока що всі думки «тут і зараз» :) ?

 – Та куда ж про наступний?!))) По цьому ще робити й робити, тому що окрім робіт по механіці, хочу відреставрувати всякі недоліки по салону. В ідеалі, по зовнішньому : хочу перефарбувати в якийсь яскравий колір! Білий, звісно, гарний колір, та хочу щось цікавіше.  Нещодавно думав , що непогано було б для зимового дрифту докупити ще й R30 (дякуємо, що не Жигу) ,але, думаю, з роботами по 31му це поки що малоймовірно.

– Дякуємо за твої відповіді :) А тепер декілька фірмових «питань ніпрошо»:

                -Ведешка всьому голова? :)

– Ага, на пару з ізолентою!

                -Шавуха чи біг тейсті меню? :)

– Картопелька фрі)))

                – Чи є життя після японського авто? :)

– Якщо обережно їздити та не намотуватись на стовпи)

-І, звісно ж, пару слів для всіх новоприбулих та діючих «сектантів» jdm ? :)

– Слухайте свою інтуїцію та робіть, як хочете самі. Наприклад, якщо інші не дають конкретики з питань ремонту, а тільки язиком чешуть – забийте на них і знайдіть того/тих, хто зможе допомогти! Ці банальні істини працюють.

Інтерв’ю: Катерина Kimi